10 abilitati de management pe care oricine ar trebui sa le invete pentru a fi mai productiv

mm

 

Trebuie sa recunosc ca ma gandesc adesea cum pot face sa fiu mai productiva, mai eficienta, cum as putea sa scurtez lungul drum al cautarilor aleatorii pentru a ajunge la ceea ce conteaza cu adevarat. Cu timpul am descoperit ca mi-am creat niste sisteme care functioneaza foarte bine si ca din instinct imi priortizam sarcinile dinspre mai greu spre mai usor, dinspre mai anost spre ce imi placea mai mult. E ca atunci cand pastrezi cea mai buna bucatica pentru sfarsit.

Asa ca atunci cand am citit articolul pe lifehack.org, nu am rezistat tentatiei de a il impartasi cu voi. Iata-l asadar, in traducere si interpretare proprii. 🙂

In mare parte managementul masoara productivitatea prin calitate nu neaparat prin cantitate. Iar managementul pare sa aiba un rol important iin business: Ia decizii, implementeaza actiuni si detine controlul. De aceea, abilitatile acestea profesionale si rolul managerului ar trebui sa fie adoptate si puse in practica nu doar de oameni de afaceri, ci de oricine isi doreste sa se dezvoilte.

1. Prioritizarea sarcinilor

Alinierea sarcinilor zilnice poate fi cea mai eficienta metoda de a fi productiv. Focuseaza-te pe ceea ce este mai important, intrebandu-te care sunt sarcinile pe care trebuie sa le termini primele sau prin masurarea valorii fiecarei sarcini ce trebuie realizata. Este esential sa evaluezi sarcinile pe care trebuie sa le termini pana la momentul potrivit.

2. Gestioneaza-ti timpul in mod corespunzator

Incepe devreme. Facand lucrurile “acum”  in loc de “mai tarziu” este secretul suprem pe care oamenii de afaceri il folosesc pentru a obtine mai mult, urmarind un program si notand, lucru care ii ajuta la a-si urmari activitatile si progresul in timpul zilei. Ei se recompenseaza cu o pauza care este suficient de scurta pentru a nu irosi timpul, dar suficient de lunga pentru a-si reimprospata si elibera mintea.

3. Invata cand sa spui “da” si cand sa spui “nu”

“Ma hranesc prin a spune “nu” atunci cand vreau sa spun nu, si prin a spune “da” cand vreau sa spun da. Stiu ce vreau”

Ceea ce ii face pe oameni sa spuna “da” in loc de “nu” (atunci cand vor sa spuna “nu”) este frica de a pierde oportunitati. In anumite cazuri, sunt oameni care nu vor sa fie nepoliticosi cu ceilalti si sa ii faca sa se simta refuzati, asa ca iau responsabilitatile asupra lor. Dar totul depinde de tine. Gandeste-te putin, toata lumea are dorinte si prioritati. Nu este nimic rau in a spune “nu” lucrurilor pe care nu vrei sa le faci sau care nu te intereseaza

4. Gandeste-te mereu la tinta ce trebuie atinsa

Oamenii de afaceri au foarte clar in minte obiectivul pe care isi doresc sa-l atinga pana la sfarsitul zilei, saptamanii, lunii sau chiar pana la sfarsitul anului. Ii ajuta sa se focuseze pe ceea ce este important. De asemenea merg pe idea ca trebuie sa “ai incredere in tine”. Strategiile eficiente facute in timp util pot duce la atingerea cu succes al obiectivului. Nu se intampla nimic daca doarastepti ca lucrurile sa iasa in calea ta, deci, cel mai important pas este ca tu sa faci lucrurile sa se intample.

5. Continua sa inveti si sa gasesti noi drumuri

Cunoasterea poate fi gasita oriunde. Nu este vorba doar de ceva ce primesc oamenii la scoala, ci si despre experienta personala. Oamenii de afaceri productivi cauta hobby-uri care sa ii incurajeze sa invete in fiecare zi. Exploreaza, sunt deschisi catre noi lucruri nemaipomenite care ii ajuta sa se dezvolte mental, fizic si emotional.

6. Aloca resursele intr-un mod eficient

In termeni economici, alocarea resurselor inseamna alocarea si gestionarea eficienta a resurselor pentru a sprijini scopurile companiei. Managementul stie cum sa-si maximizeze timpul (sa termine sarcinile inaintea termenului limita) si energia (sa creeze  si sa duca la indeplinire mai multe sarcini productive intr-o singura zi). Ei invata sa aprecieze ceea ce au azi si sa creeze intelept, pentru ca nu toate lucrurile vor fi prezente in orice moment.

7. Foloseste uneltele potrivite pentru a ramane productiv

Uneltele productive pot imbunatati nivelul de productivitate si pot maximiza eficienta in munca. Telefoanele mobile sunt evident esentiale atunci cand trebuie sa iei legatura cu echipa ta, spre exemplu pentru proiectele de grup. Evolutia tehnologiei, aplicatiile de pe dispozitivele mobile sunt de mare ajutor oamenilor de afaceri care isi pot verifica ageda zilnica si isi pot crestenivelul de productivitate.

8. Traieste clipa

“Lucreaza mai inteligent, nu mai greu.”

Oamenii de afaceri productivi, in mod normal temporizeaza sarcinile pe care trebuie sa le faca si au intotdeauna pauze pentru a isi aprecia viata si pentru a se concentra pe momentul prezent. Evita sa se ingrijoreze pentru viitorul care le poate strica ziua.

9. Da mana cu neprevazutul

Evenimentele neasteptate apar oriunde, oricand si se intampla oricui. Oamenii de afaceri se pregatesc pentru ce este mai rau. Invata sa tina totul in minte si sa livreze un raspuns rapid si plin de inteles.

10. Fii organizat

Precum frumusetea, organizarea vine din interior. Oamenii organizati stiu cum sa tina totul la locul potrivit, tin un jurnal si iubesc sa faca liste. Sunt preocupati sa categoriseasca, in asa fel incat totul sa fie la locul lui.

 

Sursa foto

Laura Munteanu

Creative Communication Trainee

WhatsApp Logo