7 pasi pentru o comunicare interna mai buna

mm

Cand lucrezi in HR nu te gandesti decat la cum sa faci ca angajatii din organizatie sa functioneze perfect impreuna. Asa ca principalele tale preocupari sunt: pe cine recrutezi, cum asiguri integrarea, cum ii faci sa functioneze impreuna cu vechii angajati si cum asiguri canale de comunicare eficiente pentru intreaga organizatie. Si pentru ca organizatia ta este un organism viu, e neaparat necesar ca toate sa functioneze perfect coerent. Cum poti sa imbunatatesti insa comunicarea interna pentru ca lucrurile sa functioneze optim? Iata cativa pasi pe care poti sa ii ai in vedere:

 

Pasul 1: Evaluarea situatiei de fapt. Analizeaza canalele prin care organizatia ta comunica, cu plusuri si minusuri. Gandeste-te la procese si la cat sunt ele de eficiente, dar si la rupturile in comunicarea dintre departamente. Inventariaza-le cu maxima atentie!

Pasul 2: Cat de mult incurajeaza modul in care sunt dispuse birourile comunicarea in echipa sau intradepartamentala. Uita-te cu atentie si fa cateva schimbari.

Pasul 3: Incurajeaza-i sa interactioneze. Micile pauze de cafea, petrecerile in care se intalnesc cu totii, teambuilding-uri, toate acestea ajuta la construirea unor relatii bune intre angajati care se vor transpune ulterior in relatii de lucru mai eficiente.

Pasul 4: Asigura-te ca informatia ajunge in timp util la toti cei care trebuie. Evalueaza canalele de comunicare pentru a fi sigur ca informatiile se transmit atunci cand trebuie si catre cine trebuie. Cele mai dese conflicte in organizatie pornesc de la “eu ti-am spus, dar tu ai uitat, bineinteles.”

Pasul 5: Comunica in intern cat de mult posibil. Pentru aceasta poti folosi newslettere sau, daca organizatia ta este mai mare, printr-un blog de companie.

Pasul 6: Creeaza o brosura a angajatului in care sa incluzi:

  • Misiunea si viziunea organizatiei;
  • Structura organizatiei;
  • Standarde de comunicare;
  • Beneficii;
  • Cod de conduita, cod vestimentar;
  • Politicile de confidentialitate;
  • Reguli legate de folosirea Internetului etc.

Te va ajuta ca lucrurile sa fie clare si intelese la fel de  toti in acelasi tone of voice.

Pasul 7: Incurajeaza angajatii sa comunice, sa vina catre tine si sa iti ofere feedback. Problemele lor, situatiile cu care se confrunta iti sunt utile pentru identificarea blocajelor in comunicarea interna, dar si pentru gasirea unor solutii mult mai rapid.

Fiecare organizatie comunica insa in felul ei si, de aceea, orice experienta este valoroasa. In organizatia ta cum se comunica? Povesteste-ne despre aceasta intr-un comentariu.

Monica Dona

WhatsApp Logo