De la numarul mare de CV-uri fara valoare pentru postul promovat, pana la imposibilitatea de a valida numarul mare de mare de CV-uri pe care il primeste pentru un post, departamentul de recrutare este fortat in permananenta sa iasa de pe drumul batatorit al lucurilor stiute si sa isi provoace in permanenta creativitatea. Despre top 5 provocari, cu intrebari si perspective posibile de abordare va invit sa cititi mai jos:
1. Avem nevoie de candidati extrem de rapid
“Am nevoie urgent de un om!” “Specialistul acesta imi trebuie acum!” Daca lucrezi intr-un department de recrutare sunt sigura ca esti familiarizat deja cu abordarile de acest gen. Iar cand proiectul de recrutare este pentru profile extrem de specializate, recrutarea instant devine misiune imposibila.
Ce faci insa in aceasta situatie? Analizeaza inca o data baza de date de candidati si vezi cati dintre acestia se potrivesc perfect profilului pe care l-ai schitat. Daca ai rezultate zero la cautari poate ca nu ar strica sa iti revizuiesti putin profilul si sa treci unele dintre cerinte la ar fi dragut sa.
Verifica totodata instrumentele pe care recruiterul intern le are la dispozitie pentru a vedea daca acestea sunt suficiente sau potrivite. Poate bugetul pe care il aloci pentru cautarea acestor profile este insuficient sau poate canalele pe care le-ai accesat nu sunt cele potrivite.
In paralel cu cautarile interne, poti sa ai in vedere externalizarea acestor proiecte de recrutare catre o agentie specializata. Iti dublezi astfel efortul de cautare si, dupa cum vei vedea, faci si economii la bugetul de HR.
2. Nu avem suficiente resurse
Achizitia de pachete costisitoare de search in baze de date de candidati sau abonamentele pentru postarea de anunturi, timpul recruiterilor interni care cauta profile pentru care nu intotdeauna au experienta necesara sau angajarea unor candidati nepotriviti. Toate sunt costuri pe care trebuie sa le consideri atunci cand iti incepi cautarile. Iar pentru ca misiunea ta sa nu fie deloc usoara, probabil ca va trebui sa multiplici eforturile pe cat mai multe surse de cautare.
Incearca sa iti consolidezi pozitia in social media. Inca este un instrument de promovare ieftin, iar o campanie bine gandita, te poate ajuta sa ajungi la foarte multi candidati. Conexiunile de pe linkedin ale consultantilor de recrutare, pagina de faceebook a companiei, pagina de linkedin al organizatiei, share-urile pe profilele personale sau postarile pe grupurile profesionale atat de pe facebook, cat si de pe linkedin sunt tot atatea instrumente care te pot ajuta. Tot ce trebuie sa faci este sa aloci suficient timp pentru cercetare, pentru a analiza cele mai bune canale de promovare pentru profilul tau si pentru a disemina ulterior informatia.
3. Recruiterul nu reuseste sa identifice candidatul perfect pentru pozitie
Este oare aceasta abordarea corecta? Cat putem sa cautam doar candidatul acela perfect care sa aiba un pic de marketing, dar doar un pic, mai mult design, dar suficient, sa fie si blond, dar nevopsit si cu carare doar pe partea stanga? Cum facem potrivirea mai bine? Profilul candidatului dupa chipul si asemanarea postului sau lasam structurile suficient de flexibile, investim in pregatirea oamenilor pentru a le exploata potentialul si a le dezvolta, pe de alta parte, competentele mai putin slefuite? Raspunsul cel mai bun il gasiti doar in interiorul organizatiei voastre.
4. Identificarea candidatilor potriviti pentru cultura companiei
Managementul talentelor este o provocare pe care companiile o privesc indeaproape. Este important pentru companie nu doar sa atraga candidatii care au competentele potrivite si potentialul pe care aceasta si-l doreste, ci si candidatii care se potrivesc culturii organizationale, care au chimie cu echipa si care se pot integra armonios ulterior in cadrul acesteia.
Nu iti mai spun ce se intampla daca nu… Procese de recutare reluate, echipe disfunctionale, proiecte intarziate sau nefinalizate… mult timp consumat pentru a repara ce s-a stricat prin nepotrivire.
5. Ultima, insa nu cea mai lipsita de importanta este provocarea a departamentului de recrutare este de a Intelege si a folosi corespunzator datele obtinute in procesele de recutare
Pentru multe departamente de recrutare, probabil ca este deja o un topic superfluu, insa pentru altele, recrutarea de noi pozitii porneste de fiecare data pe taram virgin. Pastrarea unui istoric si evidentierea unor concluzii pe anumite profile recrutate, te pot ajuta sau ii pot ajuta pe colegii tai sa porneasca orice proces de recutare dupa Adam si Eva.
Aceasta daca nu ai la indemmana un soft de recrutare specializat, bineinteles.
Daca iti doresti sa impartasesti cu noi din experienta ta, nu ezita sa ne lasi un comentariu.
Recrutari inspirate si candidati aproape potriviti!
Monica Dona
PR Manager