Inversarea rolurilor

mm

 

Draga Erik,

Sunt de acord cu tine. Cred ca organizatia ideala are o echipa de management care este facilitator. Aceasta se asigura ca personalul care este in directa legatura cu clientii si furnizorii au la indemana tot ce le trebuie pentru a isi face treaba foarte bine. Cred ca cea mai importanta parte dion toate acestea este ca oamenii acestia sunt bine pregatiti si pot gestiona in cel mai mic detaliu sarcinile pe care le au atribuite.  Au nevoie de toate instrumentele esentiale la dispozitie sis a poata lua decizii independent. Managementul faciliteaza si deserveste nevoile colegilor. Strategia este definita, iar deciziile de investitie sunt facute in baza experientelor acestora. Astfel ca, in acest mod, rolurile sunt inversate. Marele avantaj pentru echipa si pentru client este ca poti raspunde imediat solicitarilor clientilor si sa gestionezi plangerile acestora imediat. Problemele sunt rezulvate imediat si nu se asteapta acordul superiorului, astfel ca problemele nu sunt solutionate de cineva care nu se afla in directa legatura cu clientul, fapt care va creste probabilitatea de a lua o decizie gresita lucru ce va genera, pe langa timp pierdut, extrem de multa frustrare atat printre colegi, cat si din partea clientilor.

Am incercat sa implementez acest lucru in compania noastra, iar succesul nu a intarziat sa apara. In opinia mea ingredientul cheie pentru succes este trainingul, trainingul si mai mult training. Este isna un consumator de timp si uneori ineficient atunci cand sunt prins in multe lucruri.

Un al doilea minus este ca, daca rezultatul este dezamagitor, spre exemplu, dezvoltarea este prea lenta sau daca sunt probleme pe care colegii nu le pot rezolva, eu intervin imediat. In loc sa fac coaching, rezolv problema. Rezultatul acestui process ramane dependent de mine; colegii nu au sansa de a se dezvolta si nu progreseaza in niciun fel dupa interventia mea. Obtin exact opusul a cee ace am intentionat: cresc dependent si ii fac pe colegi sa se simta nesiguri.

Un al treilea minus il vad printre coordonatorii care au o problema in a accepta ca exista colegi care pot vedea lucrurile diferit de modul in care le percep ei si ca asta nu poate sa conduca decat la interventii nenecesare, dar care submineaza motivatia, independenta si dezvoltarea celorlalti colegi.

In al patrulea rand, pe langa training si coaching, suportul motivational constant al colegului este essential si, bineinteles, toate resursele esentiale trebuie sa ii fie puse la dispozitie.

Ce se intampla insa cu colegul? Si acesta ar trebui sa poata sa isi imbunatateasca abilitatile. Trebuie sa fie dispus sau dispusa sa isi assume riscurile sis a accepte ca va face greseli, ceea ce este in regula atata timp cat invata din acestea si aplica apoi aceste experiente in activitatea zilnica. Aici intervin insa trainingul si coachingul, ca toti sa isi poata gestiona greselile si sa inteleaga unde au gresit.

Daca resusesti sa controlezi asta, ai implementat noul mod de a vinde.

Cu drag,

Gerard

Iti doresti sa citesti mai multe materiale semnate de Gerard Koolen si Erik Bakker ?! Te invit sa urmaresti postarile de pe http://www.replywithhistory.com/

Citeste articolul precedent aici.

Traducere Monica Dona

 

profit gerard koolen
WhatsApp Logo