Pozitiv, motivat, cu spirit de echipa, organizat, capabil sa lucreze sub presiune, orientat spre rezultat, flexibil… sunt cateva trasaturi de personalitate urmarite de angajatori, chiar testate temeinic in interviurile de angajare. Oricat de facile ti-ar parea, descrierile de la capitolul “soft skills” din CV, demonstrate in cadrul procesului de recrutare, iti pot pune pe masa un contract sau iti pot oferi o ultima strangere politicoasa de mana.
Un profesionist bun, dar cu o personalitate nepotrivita poate ruina un business, iar angajatorii nu-si vor asuma un asemenea risc. Pentru majoritatea angajatorilor, este mai important aspectul integrarii profilului in cultura organizationala a companiei decat chiar experienta profesionala si studiile, asa ca te vor testa temeinic la acest capitol. Si, daca urmaresti un job temporar, in asteptarea unei oferte mai bune, s-ar putea sa fii prins.
Daca aptitudinile, studiile si experienta, descrise in CV, te-au pus deja fata in fata cu angajatorului, probabil ca nu-ti va fi greu sa detaliezi aceste aspecte in cadrul interviului. Dar cum demonstrezi ca esti adaptabil, ca esti capabil sa rezolvi probleme, ca esti demn de incredere, ca-i poti motiva si pe altii? Ceea ce te-ar putea ajuta ar fi o strategie, sa te gandesti dinaintea interviului la cateva situatii care iti demonstreaza trasaturile de personalitate enumerate in CV. De exemplu, poti relata cum te-ai descurcat intr-o situatie de criza sau cum ti-ai ajutat echipa pentru realizarea unui obiectiv important.
Mai jos, cateva trasaturi de personalitate pe care le cauta majoritatea angajatorilor.
Increderea in sine
Unii candidati efectiv nu realizeaza ca increderea in sine le lipseste cu desavarsire. Posibil sa nici nu-si defineasca corect notiunea. Ei bine, cum poti convinge ca ai incredere in tine daca nu poti oferi o strangere de mana ferma? Sau daca nu-ti privesti evaluatorul in ochi? Daca tu nu ai incredere in tine cine va avea?
Capacitatea de a executa sarcini multiple si profesionalismul
Am alaturat cele doua notiuni dintr-un motiv simplu: majoritatea companiilor cauta angajati multitasking. Candidatii rar mai sunt recrutati doar pentru o activitate, iar sarcinile trebuie realizate profesionist!
Cum faci ce stii sa faci? Gandesti rational? Ce prima impresie lasi (ai ocazia sa o demonstrezi din momentul in care intri pe usa)? Ai o gandire rationala? Un comportament politicos si plin de respect pentru altii? Intr-un business in care faci mai multe lucruri de-odata si interactionezi cu oameni cat se poate de diversi? Progresul in conditii de stres, pe mai multe directii, este ceea ce angajatorii cauta. De aici provine urmatoarea trasatura de personalitate pe care o vom enunta:
Resistenta la stres
La acest capitol ar trebui sa fii sincer. Cel putin cu tine insuti! Nu este un mister motivul pentru care o companie cauta un angajat cu un asemenea profil. Dar tu? Chiar esti rezistent la stres? Depresie, anxietate, diabet, obezitate, hipertensiune arteriala sunt doar cateva afectiuni cauzate de stres – ca sa nu enuntam situatii extreme relatate de presa. Angajatorii uneori testeaza efectiv candidatii la acest capitol. Tu ce stii despre tine? Esti rezistent la stres sau ai aplicat pentru un job fara sa te gandesti la consecintele unei descrieri false?
Curiozitate si deschidere pentru noi experiente
Angajatul cu astfel de trasaturi nu se va limita la sarcinile specifice, ci va cauta in permanenta dezvoltarea si va accepta cu bucurie noi responsabilitati. Isi va asuma riscuri, va cauta experiente noi. Aceste trasaturi de personalitate descriu creativitatea si nevoia candidatului de diversitate, ceea ce aduce companiei beneficii precum noi solutii de dezvoltare si inovatie.
Capacitatea de a lua decizii
Capacitatea de a-ti folosi propriul rationament este o calitate care poate sa salveze compania din multe situatii. Un manager nu are timpul necesar pentru chestiuni marunte, de aceea, un angajat valoros va avea capacitatea si curajul de a decide si a actiona conform intereselor companiei.
Gandirea strategica
Te-ai plictisit de intrebarea “unde te vezi peste x ani”. Pare un cliseu, insa, cum altfel dovedesti ca poti sa identifici obiective pe termen lung si ca actionezi in conformitate cu planul? Viziune! De asa ceva au nevoie majoritatea angajatorilor!
Roluri diferite, pregatiri diferite. Dar scopul trebuie sa fie acelasi! Intr-un moment in care majoritatea companiilor adapteaza modalitati de lucru si beneficii in functie de nevoile si personalitatea candidatilor, un lucru important pentru organizatii este ca fiecare angajat sa preia valorile de baza ale business-ului in viata lor de zi cu zi: urmarirea scopurilor, perfectionare, colaborare. Dar, pana la urma, cel mai important este sa fii sincer, sa fii tu insuti! Daca vei obtine un job intr-o companie a carei valori nu le impartasesti va trebui, ulterior, sa depui eforturi suplimentare: sa-ti gasesti alt job!