Ce este un STAR in recrutare… ?

mm

Probabil ca te intrebi la fiecare interviu cum sa faci sa stralucesti intratat incat recruiterul din fata ta sa fie iremediabil fermecat. Nu iti vindem retete preambalate despre cum sa raspunzi mai bine, insa iti dam cateva indicii despre cum acesta isi structureaza discutia, pentru a obtine de la tine toate informatiile esentiale. Nu uita, interviul eficient este o discutie prietenoasa si confortabila, cu intrebari deschise si cat mai multe detalii din partea ta.  Raspunsurile de tip “da!” “nu!” si “poate!” cu siguranta nu vor fi in avantajul tau.

Ce este insa un STAR in recrutare? Daca ar fi sa ii dam o definitie, aceasta ar suna cam asa: Cea mai eficienta tehnica utilizata de recruiteri care ajuta la stabilirea anumitor competente pe care candidatul le are si care nu sunt explicit conturate din CV sau scrisoarea de intentie, analizandu-se diferite situatii din trecut.
Dar cum STAR-ul inseamna exemple practice, iata cum se construiesc intrebarile pentru un astfel de interviu:
· Situation (situatie) – Porneste de la o situatie: Care este proiectul pe care ai lucrat? Unde? Cand?
· Task        (sarcina) – Continua cu sarcinile tale: Ce ai avut de facut pe acel proiect? Care era sarcina ta?
· Action     (actiune) – Discuta despre actiuni si masuri: Cum ai procedat pentru a rezolva situatia?
· Result     (rezultat) – Si pune accentul pe rezultate: Care a fost rezultatul actiunilor tale?
Este extrem de important sa fii sincer. Utilizarea acestei metode ii permite recruiterului sa afle cat mai multe detalii despre proiectele in care ai fost implicat si oricat de mult ai incerca sa manipulezi situatia in favoarea ta, vor fi piese din puzzle care nu se vor potrivi.
Iar daca recruiterul isi propune sa fie STAR, fii la randul tau STAR in raspunsuri: descrie proiectul in care ai fost implicat, spune care a fost  initiativa ta/ ce actiuni ai demarat si, desigur, ce rezultate ai obtinut.
Trebuie sa oferi informatii cat mai concrete si incearca pe cat posibil sa eviti folosirea pluralului “noi”. Pune-te in valoare si spune punctual care a fost contributia ta, nu a intregii echipe.
Nu trebuie sa uiti nicio clipa ca pozitia de pe care ai actionat este mai putin importanta pentru evaluator. Acesta va fi  mult mai interesat sa ii spui ce ai facut efectiv pentru a rezolva problema, ce solutie ai gasit pentru a atinge obiectivul dorit.
Inspiratie pentru STAR-uri cat mai reusite!
Laura Munteanu
Creative Communication Trainee
WhatsApp Logo