Beverwijk, 14 septembrie, 2015
Draga Erik
Cunosc pe cineva care a dat faliment. Si… ce e cu atat mai trist… este faptul ca acest lucru chiar putea fi evitat. La randul meu, aproape ca am dat faliment de vreo cinci ori si, de fiecare data, singurul pe care il puteam invinovati pentru situatiile in care ajunsesem eram doar eu. Ultima data (criza din 2009) mi-am promis solemn ca acest lucru nu se va mai intampla. Din fericire, impreuna cu partenerii si colegii nostri, reuseam, de fiecare data sa intoarcem situatia in favoarea noastra. Nu I s-a intamplat isna si persoanei despre care povestesc.
Ce nu a functionat? De cele mai multe ori povestim despre ce iti trebuie pentru a avea succes. Poate ca ar trebui sa schimbam strategia si sa povestim despre ce poate merge gresit. Sa stii ce sa nu faci este la fel de important ca a sti ce sa faci.
Persoana despre care vorbesc isi dorea sa inceapa o afacere dupa ce a avut o cariera de succes de mai bine de 35 de ani in companii mari. Initial a incercat sa inceapa o afacere de la zero, insa nu i s-a parut ca i se potriveste, astfel ca a decis sa cumpere o afacere care functiona deja si, dupa ce a facut cateva verificari a gasit o companie pe care a si achizitionat-o. Din acel moment, totul a inceput sa mearga din rau in mai rau.
1. Pasiune. Activitatea companiei pe care a cumparat-o nu avea nicio legatura cu pasiunile lui. Nu era nici pe departe un vis drag. Pentru a conduce o afacere de succes este extrem de important sa crezi si sa te dedici deplin.
2. Alegerea sectorului de activitate. Compania depindea foarte mult de guvern, ceea ce insemna ca profitabilitatea acesteia era dictata de un partid imprevizibil. Mai mult, guvernul nu era interesat de modelul lui de busines, nu exista un interes comun. Alegerea activitatii nu era, in consecinta, optima
3. Multa munca. De la inceput s-a hotarat sa munceasca maximum trei zile si sa isi dedice restul saptamanii altor activitati, mai importante pentru el. Nu stiu niciun antreprenor care sa isi gestioneze afacerea eficient investind doar trei zile pe saptamana.
4. Stiu mai bine. Credea ca este posibil sa isi gestioneze managerii doar analizand KPI-ii (Indicatori Cheie de Performanta) si bugetele doar in trei zile pe saptamana. Cel mai important este sa stabiliti impreuna obiective si daca aceste obiective nu sunt indeplinite sa le spui managerilor ce ar trebui imbunatatit. Aici face diferenta un antreprenor. Pentru a face acest lucru corect, trebuie sa iti cunosti afacerea, colegii, clientii, serviciile si procesele de busines in asa fel incat sa iti sustii managerii cu sfaturi si sa le pui la dispozitie toate instrumentele necesare pentru a-si atinge obiectivele. Sa spui doar ce ar fi mai bine nu este suficient. Ar trebui sa poti arata calea. Iar acest lucru este posibil numai daca stapanesti subiectul mai bine decat oricine altcineva. Daca nu faci nimic in acest sens, afacerea ta nu va avea in niciun caz succes.
5. Vanzari. In afaceri, nu se intampla nimic daca nu se vinde nimic. Totul depinde de vanzari suficiente. Iar fiecare antreprenor de succes stie (sau ar trebui sa stie) cum serviciile sale si produsele trebuie sa fie vandute si trebuie sa fie in permanenta ocupat cu clientii sai, produsul si echipa de vanzari pentru a creste vanzarile. Daca nu faci acest lucru ca antreprenor, pierzi oportunitati si vanzarile vor scadea. Aceasta s-a si intamplat.
Pe scurt, ca antreprenor, esti predestinat sa pierzi daca nu investesti pasiune in compania ta, daca actionezi intr-un sector in care depinzi de factori pe care nu ii poti influenta, daca nu esti dispus sa muncesti mult, daca nu depui tot efortul pentru a cunoaste toate detaliile afacerii si daca nu preiei controlul pentru cresterea vanzarilor.
Cu drag,
Gerard
Iti doresti sa citesti mai multe materiale semnate de Gerard Koolen si Erik Bakker ?! Te invit sa urmaresti postarile de pe http://www.replywithhistory.com/
Citeste articolul precedent aici.
Traducere Monica Dona