Cum poti sa transformi profilul tau in Social Media intr-o adevarata carte de vizita? Cat de mult conteaza prezenta ta in online? In ce masura se folosesc recruiterii de Social Media pentru a atrage candidati?
Ultimele studii (Jobvite Social Recruiting Survey) sustin ca Social Media poate simplifica de multe ori munca unui recruiter, in special pentru acele pozitii din domeniul comunicarii digitale, activitatea in online reprezentand o completare a informatiilor transmise prin intermediul CV-ului. Acest lucru nu inseamna ca in procesul de recrutare Social Media devine un criteriu discriminatoriu, ci doar un instrument complementar celor clasice.
Iata 10 sfaturi pentru a-ti imbunatati prezenta ta in Social Media:
1/ Profilul tau conteaza mai mult ca niciodata. Asigura-te ca angajatorii nu iti confunda profilul cu al unei alte persoane. Include in CV link-uri catre LinkedIn, Facebook, Twitter.
2/ Greselile gramaticale te pot costa mai mult decat un profil plin de selfie-uri. Ceea ce distribui poate spune multe despre pasiunile si obiectivele tale. Iti recomandam sa vorbesti despre memberhsip-ul in diferite organizatii profesionale, actiuni de voluntariat, participari la evenimente de profil, hobby-uri etc. In ochii angajatorului, greselile gramaticale sunt taxate mai scump decat postarile injurioase, asa ca inainte de a posta ceva, asigura-te ca respecta regulile gramaticale.
3/ Creste-ti sansele de a fi angajat: Solicita o recomandare! Foloseste-te de Social Media pentru a obtine recomandari din partea celor cu care ai colaborat, fie ca este vorba de un job anterior, un internship sau un program de voluntariat.
4/ Lucreaza la brandul tau in online. Social Media poate fi atat prietenul, cat si dusmanul tau. Partea buna este ca tu poti controla acest aspect si ca poti sa profiti de acest lucru in avantajul tau dezvoltandu-ti un brand personal– o imagine in online care poate impresiona orice angajator si care il poate face sa-si doreasca sa afle mai multe despre tine si in offline.
5/ Cand postezi data viitoare…..gandeste-te daca este un lucru care te reprezinta si in acord cu personalitatea ta si cu idealurile profesionale.
6/ Ajuta-i pe angajatori sa te gaseasca. Optimizeaza-ti profilul de LinkedIn si ofera-le la indemana toate informatiile de care au nevoie:
- Headline cu referire la specializarea ta si care sa includa cuvintele cheie pe care la folosesc angajatorii;
- Rezumat – probabil cea mai importanta sectiune si cea mai viziualizata. Aici poti sa fii creativ si sa te joci cu descrierea ta astfel incat sa fie cat mai atractiva. Scrie despre experienta ta, despre pasiuni, despre realizari.
- Experienta ta trebuie sa sublinieze abilitatile si calificarile tale intr-un mod cat mai coerent si usor de urmarit. Nu este important cat scrii, ci ce scrii. Fii scurt si la obiect si pune accent pe responsabilitatile principale.
- Interesele pe care le publici pot spune multe despre omul din tine. Pasiunile, hobby-urile tale pot transmite mai multe decat iti imaginezi tu. Gandeste-te ca angajatorii isi doresc candidati cu personalitate, capabili sa se integreze intr-o echipa si care, in acelasi timp, sa se individualizeze.
7/ Google yourself. In functie de cat de detaliat si de complet este CV-ul, dar si de natura job-ului, unii angajatori se folosesc de motoarele de cautare pentru a obtine informatii suplimentare. Despre tine ce spune Google? 😊
8/ Tu pe cine cunosti? Exact ca in offline, cu cat esti mai conectat in domeniul in care activezi, cu atat cresc sansele de a te face remarcat si de a fi mereu la curent cu tendintele industriei in care activezi.
9/ Foloseste numele tau real ca username. La fel ca in cazul LinkedIn, angajatorii au nevoie de ajutorul tau sa te gaseasca si sa aiba acces la informatii privind activitatea ta profesionala. Incearca sa folosesti numele tau real astfel incat sa poti fi usor de identificat in online.
10/ Prima impresia conteaza. Evita sa folosesti la poza de profil selfie-uri, poze de la mare sau din club. Iti recomandam sa folosesti o poza de profil care sa exprime latura ta profesionala si sa fie reprezentantiva pentru job-ul dorit.
Indiferent ca esti sau nu in cautarea activa a unui job, trebuie sa acorzi importanta modului in care gestionezi prezenta ta in online. Fa-ti timp pentru a-ti pune la punct pagina de Facebook si profilul de LinkedIn astfel incat sa evidentiezi abilitatile si experienta ta, proiectele in care te-ai implicat si orice alte realizari.