De ce conteaza distractia la munca

mm

Suntem asaltati din toate partile de motivationale care incearca sa ne determine sa gandim pozitiv. De multe ori ne spunem ca e imposibil sa te fim optimisti in lumea asta mohorata si trista in care traim. Ca sa nu mai spunem ca zi de zi mergem la munca si ne intoarcem acasa osteniti si lipsiti de chef, epuizati si incarcati negativ.

Dar cum ar fi sa ne intoarcem acasa veseli? Cu energie si chef de distractie? N-ar fi prea dificil daca ne transformam mersul la munca intr-o activitate placuta si nu chinuitoare, asta daca transformam spatiul acela intr-unul placut, unde ne distram in timp ce lucram, comunicam cu cei din jur, glumim si radem.

O mica poveste cu tenta moralizatoare 🙂

Un entuziast pe nume Kirt dintr-o companie din Utah a dat buzna in birou managerului si i-a propus ca in prima zi de primavara angajatii sa faca ceva fun, de genul sa iasa din cladire si sa se joace cu avioane din hartie, daca-si implinesc cota cu doua ore mai devreme. Managerul nu a fost de acord, insa Kirt a insistat si i-a propus managerului un nou deal: sa creasca cota cu 50%. Realizand ca nu are nimic de pierdut, acesta a acceptat.

Mai tarziu la 13:30 managerul a verificat cum sta traba si a aflat ca angajatii au ajuns la 110% din cota impusa. Iar la 15:30 au ajuns la 150%. Avioanele au fost lansate si oamenii au jubliat.

Daca nu ai unde sa lansezi avioane de hartie sau esti eco-friendy iti propun sa te distrezi in birou. Insa si umorul la munca poate fi unul bun sau prost. Uite ce sa faci ca sa te distrezi corect si sa nu risti sa lucrezi de pe canapeaua din hol, asta daca exista una.

Nu trebuie sa candidezi pentru cel mai bun comedian al biroului, mai ales ca ce amuza oamenii nu sunt obervatiile sarcastice care te fac sa pari ingamfat, ci mai degraba cele care subliniaza absurditatea evidenta a vietii de zi cu zi.

Cei care au umor au si o gandire de tipul outside de box. Te sfatuiesc sa nu agasezi oamenii, ci sa cauti partea amuzanta a lucrurilor, iar pentru dezvoltarea umorului observa cu atentie situatiile ciudate si absurde ale societatii, cum ar fi o calatorie la ora de varf cu transportul in comun.

S-ar putea ca unele glume sa fie ofensatoare pentru ceilalti, asa ca umorul la munca nu ar trebui sa fie discriminator. Verifica incercarile amuzante pentru a te asigura ca nu superi pe nimeni. Umorul sarcastic nu este umor, este mai mult o metoda pasiv-agresiva de a enerva colegii.

Si nu cred ca ai vrea asta, nu?

Cum iti dai seama de umorul pe care-l detii?
Daca folosesti des: era doar o gluma/ chiar nu pricepi glumele sau razi doar tu pe cand ceilalti se uita indignati la tine, atunci faci parte din cateoria celor cu umor ostil.

Joaca-te

Transforma spatiul de la birou intr-un loc de joaca pentru a elimina tensiunea. Asta nu inseamna sa capsezi hainele colegilor, dar poti sa le lasi post-it-uri cu mesaje amuzante pe birou. Ori puteti dezvolta impreuna tot felul de jocuri menita sa mai destinda atmosfera.

De exemplu, unele companii pun la dispozitia angajatilor sabii din spuma cu care angajatii se pot lupta.

Realizeaza valoarea umorului la locul de munca

Traiul in spatiul deschis este unul pozitiv atat pentru tine, cat si pentru colegii tai. Glumele pe care le faci la birou sunt benefice si pentru companie pentru ca angajatii sunt degajati si lucreaza cu placere.

Distractia si umorul la locul e munca sunt caracteristicile unui mediu sanatos care transforma locul ala oribil unde-ti petrecei mai mult din jumate din viata in spatiul unde ai cunoscut oameni frumosi, amuzanti si sociabili cu care-ti face placere sa petreci orele.

Fiti sociabili, fiti amuzanti 🙂

Roxana Andrei – Content Manger
LUGERA THE PEOPLE REPUBLIC
roxana.andrei@lugera.ro 

Foto

WhatsApp Logo