Beverwijk, 27 Septembrie, 2015
Draga Erik,
Ascultam in urma cu ceva vreme un podcast intitulat ‘Iubesc marketingul’ in care un antreprenor american de succes intervieveaza alti antreprenori. Un sfert din timp povestesc despre cat sunt de buni, dar in celelalte trei sferturi, sunt cu adevarat inspirationali… cel putin pentru mine.
De aceasta data a fost intervievat David Bach, care in cei 25 de ani de activitate si-a concentrat business-ul pe furnizarea de servicii de consiliere financiara pentru femei. Este, totodata, autorul bestseller-ului “The Automatic Millionaire”, precum si al altor cateva best seller-uri.
Povestea lui este nu doar inspirationala insa, pana la un punct, spune exact ce povesteam in articolul 137. Ce trebuie sa faci pentru ca business-ul tau sa fie de succes? David spune ca, printre multe alte lucruri, succesul se datoreaza:
1. Unei pasiuni puternice. Isi doreste sa ajute cat mai multe femei sa devina independente financiar.
2. A lucrat zi si noapte. A organizat numeroase evenimente in care si-a prezentat serviciile, chiar daca la inceput a facut-o pentru publicuri mici.
3. In urma cu 10 ani a aplicat pentru a fi invitat in show-ul vestitei Oprah Winfrey si 10 ani mai tarziu a reusit sa ajunga acolo.
4. A calatorit peste tot in tara, tinand speech-uri si promovandu-si serviciile.
5. Constant s-a adaptat si si-a imbunatatit oferta pana cand a reusit sa se faca vazut si apreciat de o audienta mai larga.
6. A depasit rezistenta atunci cand nimeni nu credea in succesul sau.
Un aspect particular examinat in detaliu a fost modul in care se raspunde solicitarilor tertilor. Cunostintele, asociatii, alti antreprenori, oamenii din retea care iti cer tot felul de favoruri si care sunt dificil de refuzat, dar care iti consuma (mult) timp. In plus, toate posibilele oportunitati si alte activitati consumatoare de timp, care ar putea fi importante insa care nu au nicio legatura cu obiectivele pe care ti le-ai stabilit. Toti spun cat este de important sa refuzi politicos toate aceste solicitari si sa te concentrezi pe dezvoltarea afacerii tale. Nu ai timpul necesar pentru a servi pe toata lumea. In ceea ce priveste activitatile acestea si oportunitatile infinite pe care le primesti si care par in acelasi timp si distractive si interesante, si acestea ar trebui lasate deoparte.
Exemplul CEO-ului Uber este un model. Acesta refuza politicos orice invitatie de a sustine interviuri, conferinte sau seminarii. orice idei sau oportunitati care nu se aplicau in mod direct companiei erau etichetate pe un panou cu informatii “Nu Acum.” Concentrarea l-a ajutat sa obtina succesul de care se bucura Uber acum. Bineinteles aceasta a fost dublata si de foarte multa perseverenta. Inainte ca Uber sa devina un succes a trecut prin perioade in care afacerea nu era la fel de profitabila, iar veniturile erau nesigure. Cati sunt insa cei care isi permit sa fie asa: suta la suta concentrati?
Cu drag,
Gerard
Iti doresti sa citesti mai multe materiale semnate de Gerard Koolen si Erik Bakker ?! Te invit sa urmaresti postarile de pe http://www.replywithhistory.com/
Citeste articolul precedent aici.
Traducere Monica Dona