- Ramane LinkedIn cea mai valoroasa resursa in recrutare?
- Care este profilul unui super-recruiter?
- Ce instrumente sunt mai folosite decat in anii trecuti pentru a ajunge la candidati?
Pentru toate aceste intrebari gasim raspunsurile a peste 2000 de respondenti din 81 de tari, sumarizate in raportul lansat de SocialTalent – 2017 Global Recruiting Survey.
Cu siguranta, mai greu gasesti doua zile la fel in viata unui recruiter. In cifre, insa, arata cam asa:
56% lucreaza in medie 44 de ore pe saptamana;
74% au posibilitatea de a-si alege un program flexibil;
51% lucreaza cu mai putin de 10 pozitii in acelasi timp;
46% propun 4-7 candidati pe shortlist-ul catre client;
98% folosesc LinkedIn pentru identificarea candidatilor.
Recrutare 2.0.
Comparativ cu anul trecut, de 2 ori mai multi recruiteri aleg Social Media ca prima optiune pentru gasirea unor super-candidati (34%), in timp ce site-urile de cariera sunt folosite de catre 26% dintre acestia.
71% utilizeaza aplicatiile de mesagerie in comunicarea cu potentialii candidati: 38% Skype; 16% WhatsApp, 11% iMessage.
2017 | 2016 | 2015 | |
41% | 37% | 38% | |
7% | 4% | ||
94% | 97% | 96% | |
23% | 37% | 56% | |
Google + | 13% | 22% |
Cum utilizeaza recruiterii LinkedIn?
64% dintre angajatori platesc pentru contul lor de LinkedIn, comparativ cu 88% in anul 2016;
35% folosesc versiunea basic a LinkedIn, 25% – LinkedIn Recruiter Corporate, 16% – LinkedIn Recruiter Professional Services, 12% – Premium/Business Plus, 9% – Talent Finder, 1% – Sales Navigator;
46% dintre recruiteri au mai mult de 2000 de conexiuni, iar peste 22% au peste 5000 de conexiuni.
0.4% rata de conversie (pentru angajarea unei singure persoane, recruiterul identifica 225 de candidati);
Super recruiter?
- Nu se limiteaza la comunicarea prin LinkedIn, ci contacteaza telefonic sau prin mail mult mai des candidatii;
- Gestioneaza mai multe roluri simultan (14);
- Isi cunosc bine candidatii, din proiecte si intalniri anterioare, asadar reusesc sa contacteze mai putini candidati intr-o prima etapa, insa mai potriviti rolului.
5 tendinte in recrutarea 2.0.
1. Sectorul tech cucereste!
Majoritatea recrutarilor (19%) sunt dedicate sectorului tech (inteligenta artificiala, IoT – Internet of Things, AR – Augmented Reality), fiind urmate de inginerie (10%) si vanzari/marketing (10%);
2. Recruiterii – in-house & agentie
26% dintre recruiteri lucreaza intr-o companie de pana la 10.000 de angajati, iar 23% dintre acestia provind dintr-o firma cu pana la 50 de persoane.
3. Evaluarea candidatilor este in conformitate cu asteptarile angajatorilor
75% dintre candidatii de pe lista scurta propusa de recruiter ajung sa fie intervievati de angajatorul final.
4. LinkedIn- – ramane instrumentul cheie in recrutare
90% dintre respondenti folosesc LinkedIn ca prim instrument de contactare a candidatilor.
5. Recrutarea pe Facebook
54% folosesc Facebook in procesul de recrutare si selectie;
61% dintre candidati sunt deschisi sa discute prin intermedul Facebook despre joburi.
Sursa: 2017 Global Recruiting Survey, SocialTalent