Recrutarea intre sfarsit si inceput de an

mm

 

Recrutarea intre Craciun si Revelion, intre saniuta si ski, un material digestiv dupa mesele copioase sau poate sursa de inspiratie pentru “to do list”-urile din 2015… Nu am reusit sa ii gasesc o destinatie precisa, sper sa va fie insa de folos si sa va inspire pentru recrutarile din 2015. Va invit asadar sa vedem ce s-a intamplat in 2014 si ce se va intampla in 2015

Facebook versus Linkedin

In 2014 Facebook a anuntat ca va ataca segmentul de piata detinut pana acum de linkedin, printr-un nou produs: Facebook at Work. In 2015 vom vedea daca linkedin reuseste sa isi pastreze suprematia sau daca problemele de engagement pe care le are acum se vor acutiza si ii vor forta pe recruiteri sa isi caute alte surse pentru identificarea de candidati. Ramane insa de vazut daca Facebook at Work va fi noua superputere a recrutarii.

In 2014 Graph Search nu a fost nici pe departe solutia magica pe care Facebook-ul o promitea. Insa, chiar daca nu a ajutat la identificarea de candidati, a ajutat cu siguranta la rafinarea targetarilor din campaniile derulate via Facebook. In 2015 este insa o functiune de la asteptam miracole.

Google +

Daca te gandesti ca o sa gasesti aici candidatii pe care nu ai reusit sa ii gasesti pe Facebook, Twitter sau pe Linkedin, slabe sperante. Google+ nu a prins mai deloc, iar 2015 nu va  in niciun caz cu mult mai bun.

Twitter

Chiar daca in Romania reteaua nu castiga adepti la fel de rapid ca in alte tari, Twitter poate fi o resursa pentru recruiteri. Cel mai probabil 2015 va fi anul investitilor in aplicatii de recrutare si pentru gestionarea imaginii de brand si de aceea recruiterii ar trebui sa nu elimine din lista lor surse acest canal.

Aplicatii

Suntem 24 de ore din 24 online, avem acces la emailul de serviciu non-stop, ne place sa fim la current cu tot ceea ce se intampla si smart-phone-ul este cel mai bun prieten al nostru. Recruiterii anului 2015 vor fi la fel de “sociabili” si mai mult ca sigur vor folosi din ce in ce mai mult aplicatii care sa ii aduca mai aproape de candidati 24/7.

Socializare, la serviciu

Nimeni nu ne promoveaza mai bine brandul companiei decat proprii angajati. Pentru 2015, chiar daca socializarea nu va intra neaparat in fisa de post, va fi cel mai probabil cartea pe care multe organizatii vor miza pentru cresterea vizibilitatii propriului brand.

Elemente diferentiatoare

2014 a continuat lupta companiilor pentru talente si fiecare s-a straduit sa arate ce resurse le pune la dispozitie pentru ca munca sa fie mai placuta si mediul mai atractiv. 2015 va continua cel mai probabil seria “dezvaluirilor” interne pentru atragerea candidatilor valorosi, descrieri de job-uri creative, investitii in promovarea video, prezentari interactive si doodle video.

Job Marketing

Promovarea joburilor nu e o noutate. E important sa fii acolo unde se afla candidatii tai, chiar daca nu sunt neaparat in cautarea unui job. Cum vor ajunge insa recruiterii sa fie in permanenta in campul vizual al candidatilor? Investind mai mult timp in cunoasterea publicului tinta si fiind sursa si resursa potrivita, la locul potrivit.

Lucrezi in recrutare? Ce ai pus pe lista ta cu lucruri de imbunatatit, de incercat sau de eliminat din „tabieturile” tale de recrutare pentru 2015?

Monica Dona

PR Manager

WhatsApp Logo