Chiar daca avalansa de informatii de pe Internet poate fi uneori coplesitoare, recrutarea poate fi de multe ori simplificata prin social media. Articolul de fata se adreseaza atat recruiterilor aflati la inceput de drum, cat si candidatilor care pot astfel intelege mai bine procesul de recrutare si isi pot completa profilele sociale dintr-o noua perspectiva.
Ce faci asadar cand bugetul de recrutare nu este nici pe departe atat de generos pe cat ti-ai dori si cand aplicantii pe care ii ai nu intrunesc toate cerintele organizatiei tale?
- Primul pas, si poate ca cel mai important este sa fii acolo unde sunt potentialii tai candidati. Fie ca iti faci un cont pe Linkedin sau pe Facebook, rafineaza-ti cautarea, verificand si activitatea de pe grupuri.
- Lasa-i pe candidati sa vina spre tine. Actualizeaza-ti statusul cu posturile deschise pentru ca intreaga ta retea sa aiba acces la informatie. Chiar daca nu exista nimeni din reteaua ta care sa aiba calificarea si competentele necesare pentru job, acestia te vor ajuta sa dai sfoara in tara mai usor.
- Construieste-ti o retea online! Primii la care poti apela sunt chiar colegii tai care pot prelua anuntul si il pot transmite mai departe in propriile retele sociale.
- Raspunde asa cum ti-ar placea sa ti se raspunda. Ofera toate informatiile necesare, raspunde intrebarilor si asa cum tie ti-ar placea ca anunturile tale sa fie preluate de oamenii din reteaua ta, ajuta la randul tau.
- Fii social, dar mai ales fii Llinkedin. Fii pe grupuri, infiinteaza grupuri, posteaza informatii relevante pentru grup, raspunde intrebarilor de pe grup si incurajeaza dialogul.
- Calitate versus cantitate
Ce faci cand iti construiesti reteaua linkedin? Pe ce este oare mai bine sa te concentrezi? Pe calitatea contactelor sau poate pe cantitatea acestora? Desi ai fi tentat sa incline in favoarea calitatii contactelor, acestea nu te ajuta foarte mult. Cu cat ai mai multe contacte insa, cu atat mesajul tau va fi afisat unui numar mai mare de persoane care la randul lor vor distribui informatia catre propriile conexiuni. Incearca asadar sa iti cresti reteaua in fiecare zi.
- Fii cu adevarat pasionat de cautare
Foloseste functiile de cautare de pe Linkedin , Facebook sau din motoarele de cautare. Poti folosi atat Linkedin, cat si facebook pentru a te conecta sau pentru a intra in legatura cu potentiali candidati. Foloseste chei de cautare avansate in motoarele de cautare. Iata aici cateva sfaturi pentru optimizarea cautarilor. Semnele de punctuatie sunt de cele mai multe ori omise, insa unele dintre ele functioneaza. Iata cum!
- Candidatii te urmaresc si ei!
Recrutarea prin Social Media are avantajul unei strazi cu dublu sens. In timp ce tu iti cauti cei mai buni candidati, este posibil ca cei mai buni candidati sa iti urmareasca activitatea. Posteaza asadar responsabil!
Chiar daca pare elixirul magic al recrutarii, social pedia nu este o solutie completa. Anunturile de joburi, recomandarile interne, recrutarea in universitati, participarea la targurile de joburi, orice a functionat pana acum in identificarea celor mai buni candidati nu trebuie eliminat din mixul de cautare.
Monica Dona