8 din 10 candidati care aplica pentru o pozitie entry level isi doresc o cariera in marketing sau comunicare. Fie ca aleg drumul drept si nu se abat de la aplicatiile pe domeniu sau aleg calea ocolita a receptiei, call center-ului cu speranta ca odata intrati in organizatie potentialul ii va recomanda de la sine si vor putea sa acceseze aceste posturi cu mai multa usurinta, mirajul marketingului este mai viu si mai prezent in planurile de cariera ale candidatilor decat orice alt job.
Nici oamenii de marketing nu se lasa mai prejos si alimenteaza constant aceasta curiozitate cu povesti despre cat de provocator, distractiv si plin de satisfactii este jobul lor. Este de inteles, marketingul este in permanenta in schimbare, sunt in permanenta noi tehnici de invatat, tehnologii de testat, canale de analizat si validat, strategii de evaluat. Nu prea ai timp sa te plictisesti!
Suna tentant, nu? Hai sa vedem atunci daca ai tot ce iti trebuie pentru o cariera in marketing si comunicare.
Comunici perfect – adica te faci la fel de bine inteles la fel de bine si in 2 si in 9 cuvinte. De fapt, hai sa fim seriosi, nu ai nevoie de mai mult de doua cuvinte cat sa exprimi ceea ce vrei sa spui, nu? Nota: se aplica atat pentru scris, cat si pentru povesti transmise prin viu grai.
Esti magicianul datelor. Poti sa organizezi si sa interpretezi cu usurinta date complexe, fara prea mult stres.
Idei?! Situatia care te descrie cel mai bine: in fiecare zi altele, noi, faine, numai bune de organizat si prezentat.
Probleme?! Nu stii ce sunt acelea! Pentru tine sunt toate situatii pentru care tu ai deja un plan de actiune si o solutie.
Daca cele de mai sus te descriu chiar pe tine, atunci ai putea fi candidatul perfect pentru o cariera in marketing. Marketingul iti ofera oportunitati variate, de aceea trebuie sa stii ce sa alegi inca de la inceput. In functie de specializare, iata ce ai putea face la un moment dat in cariera:
·Studii de piata. Poti sa analizezi tendinte, comportamente, nevoi care sa iti ofere argumente cheie pentru…
·Promovarea de produse pe oricare dintre canalele pe care le vizezi: online sau offline.
·Poti sa analizezi piata, costuri, preturi si pozitionari de produs,
·Sa lansezi produse sau servicii noi si
·Sa generezi nevoi, sa susciti interesul consumatorilor…
·Sa analizezi baze de date…
·Sa lucrezi cu agentii si sa coordonezi campanii de promovare online, offline sau
·Sa elaborezi un plan de marketing integrat.
Suna incitant, nu?! Sunt convinsa ca da.
Ce faci insa daca nu ai studii de marketing? Desi uneori acestea pot fi obligatorii, sunt multe exemple sustin ca nu ar trebui sa reprezinte un impediment.
Asa ca indrazneste si trimite-ti aplicatia. Va fi nevoie de determinare pana la incapatanare, insistenta si un strop de creativitate pentru inceput.
Bafta multa!
Monica Dona
PR Manager